Tuesday, February 20, 2007

Better be yourself.

Yesterday Mousse used all her connections, i.e my slightly repellent boss (why not call him Sugar Daddy from here on now?), to be introduced at a bar which was hiring...

Upon entering the bar:

Sugar Daddy: I told him you'd worked at a bar in Sweden, so if he asks.... you know.
Mousse: Um... okay.

During the introduction:

(after the prospective employer laughed at Mousse's past as a caretaker at a cemetary):

Employer: So you've worked in a bar before, right?
Mousse: No.
Employer: You have no experience?
Mousse: Nope.
Employer: ....
Mousse: Or, I mean... No.

Afterwards Sugar Daddy had a little pep-talk with Mousse about honesty, and when to be less, shall we say, sincere. Meanwhile, I got 16 € for last night.

..........................................................................................................

I guess I'm not the only one who lacks the ability to be suave.

4 comments:

Anonymous said...

Jag kan inte säga annat än du och jag också haft en diskussion angående ärlighet, efter din "lägenhetsaffär". Det är nog för att du kommer från landet, rosenkindade barn, kärnmjölk och vykortsmotiv till frukost...

Mousse said...

Jag vet inte vad du pratar om.

Kan bara hålla med om att jag är naiv. Men eftersom mina landetvärderingar sätter skygglappar för mina ögon och krymper min världsbild så kan jag bara tycka att jag är charmerande. Charmerande naiv.

Anonymous said...

Om det är så du vill se det...

Anonymous said...

När Princesstårta stavas med C är det princessigare. Annars blir det så många s, och ss det är ju något helt annat...som jag vet att du iofs tänder på.